Politieke gevangenen centraal bij Wereldomroep

Politieke gevangenen centraal bij de Wereldomroep

IDTV maakte voor de Wereldomroep videoportretten van de familieleden van politieke gevangenen. Hoe ervaren zíj de vervolging van hun geliefden, waarmee ze soms al vele jaren geen contact mogen hebben? De politieke gevangenen komen uit verschillende landen en hebben uiteenlopende achtergronden. Een van de geportretteerden is Maastrichtenaar Abdullah Al-Mansouri (1945).

Lees meer over Politieke gevangenen centraal bij Wereldomroep

Schrijfactie leerjaar 3 havo en vwo

Schrijfactie Amnesty International leerjaar 3 havo en vwo

In de ochtend kregen de leerlingen les van gastdocent Gerard Prickaerts van Amnesty International Limburg. Hij gaf uitleg over “Universele verklaring van de rechten van de mens” van de Verenigde Naties, liet een documentaire zien en liet enkele spelvormen uitvoeren waarbij de klas aan de hand van een

Lees meer over Schrijfactie leerjaar 3 havo en vwo

Dodenherdenking

Dinsdag 4 mei 2010 was het Dodenherdenking. Alle slachtoffers van oorlog en geweld werden herdacht tijdens een herdenkingsmis om 18.00 uur in de Sint Servaasbasiliek en tijdens een plechtigheid om 19.30 uur bij het Bevrijdingsmonument op het Koningsplein in Maastricht. Tijdens de herdenkingsplechtigheid op het Koningsplein heeft ook de Amnesty-groep Maastricht een bloemstuk neergelegd.

#gallery-1 {
margin:

Lees meer over Dodenherdenking

Actie voor Al-Mansouri

WIJ VERGETEN AL-MANSOURI NIET!

Amnesty International voert actie voor toegang tot Maastrichtenaar Abdullah al-Mansouri in Iraanse cel

Op 11 mei 2010 is het vier jaar geleden dat Abdullah al-Mansouri werd gearresteerd in Syrië. Vijf dagen later werd hij overgedragen aan de Iraanse autoriteiten, en sindsdien zit hij vast in Iran. Onder het motto ‘Wij vergeten al-Mansouri niet’

Lees meer over Actie voor Al-Mansouri

Dag van de persvrijheid

Op 3 Mei is Dag van de Persvrijheid. In verband daarmee voert Amnesty actie voor de vrijlating van Eynulla Fatullayev. Klik hier om de petitie te tekenen.
Meer informatie over de Dag van de Persvrijheid is terug te vinden op: http://www.persvrijheid.nl/