COC Groep

Link:

Het COC Limburg kent ook een Amnesty-groep. Wij zijn aangesloten bij het homoschrijfnetwerk van Amnesty: ‘Laat ze niet zitten’. Zij voeren actie over de hele wereld als er sprake is van vervolging, gevangenisstraf of zelfs de doodstraf, vanwege de seksuele geaardheid of vanwege transgender en travestie.

COC amnesty Limburg ontvangt  o.a van het Amnesty-kantoor in Amsterdam een verzoek om brieven te schrijven naar autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor de schending van deze mensenrechten, daarnaast zijn de leden zelf  actief op zoek naar eventuele actuele zaken Vorig jaar is o.a  met groot succes  actie  gevoerd  voor onze zustervereniging Lamda Istanbul. Onze groep komt regelmatig bij elkaar  om acties  voor te bereiden etc . Wij staan ook 2 x per jaar  met een informatiekraam en handtekeninglijsten op bijvoorbeeld de Pink Party  en in samenwerking  met stichting LACH uit Hasselt op het LACHfeest  in Hasselt.  Voel je  je aangesproken om ons team, dat al 10 jaar in ongewijzigde samenstelling bestaat, te komen versterken, je bent  van harte welkom want ….. . Een heel klein beetje van onze tijd kan voor mensen elders in de wereld een morele steun zijn en verbetering van hun situatie……..

Meer informatie? Neem dan contact op met Andre van  Veen (dossiergroep611@amnesty-maastricht.nl).