In de media Amnesty Maastricht was van 2006 tot 2014 bijzonder in het nieuws door de arrestatie van haar groepslid Abdullah al-Mansouri in mei 2006. Vanaf dat moment vroeg Amnesty Maastricht in samenwerking met Amnesty Nederland aandacht voor zijn lot, om consulaire bijstand en een eerlijk proces. Na meer dan 8 jaar intensief actie voeren werd hij in 2014 op vrije voet gesteld. Daarmee heeft onze groep van dichtbij ervaren dat actie voeren wel degelijk nut heeft en verschil kan maken! Bijzonder is ook dat Abdullah nog steeds actief is voor onze groep. Hieronder een kleine selectie van media-aandacht voor Al- Manouri. 1Limburg.nl 25-01-15: Al Mansouri zag nooit een rechter in Iran  1Limburg.nl 30-11-14: Welkomstreceptie voor Abdullah Al-Mansouri  Ad.nl/binnenland: Abdullah Al Mansouri vrijgelaten uit Iraanse cel
“Mijn vrijlating is een wonder en een nieuw begin” Abullah Al-Mansouri
Amnesty Groep Maastricht
In de media Amnesty Maastricht was van 2006 tot 2014 bijzonder in het nieuws door de arrestatie van haar groepslid Abdullah al-Mansouri in mei 2006. Vanaf dat moment vroeg Amnesty Maastricht in samenwerking met Amnesty Nederland aandacht voor zijn lot, om consulaire bijstand en een eerlijk proces. Na meer dan 8 jaar intensief actie voeren werd hij in 2014 op vrije voet gesteld. Daarmee heeft onze groep van dichtbij ervaren dat actie voeren wel degelijk nut heeft en verschil kan maken! Hieronder een kleine selectie van media-aandacht voor Al-Manouri. 1Limburg.nl 25-01-15: Al Mansouri zag nooit een rechter in Iran  1Limburg.nl 30-11-14: Welkomstreceptie voor Abdullah Al-Mansouri  Ad.nl/binnenland: Abdullah Al Mansouri vrijgelaten uit Iraanse cel
Amnesty Groep Maastricht